Dagens ridpass!

Hejsan igen!
Dagens ridpass gick faktiskt riktigt bra!
Red bara igenom honom i ska gångarter i ungefär 30 min, han skötte sig jätte bra och var lugn och fin!

Började med att skritta fram ute med mamma och sen red vi i paddocken, plockade då upp tyglarna direkt och började jobba honom i skritten.
Efter en stund så började jag jogga igång honom och han lyssnade riktigt bra, han blev ganska mjuk efter en stund och så började jag galoppera i ett högt tempo i fältsits så han fick ryggen fri, kändes också bra och hann följde mina rörelser och gjorde som jag sa :)

Roligt men inte så ansträngande pass!

Det gick bra för mamma med, hon och Ichac fick till det riktigt bra emellanåt :)

Imorgon är det lektion för min del, får se om jag ska rida Ichac eller om mamma ska det :)

Nu ska jag sova, god natt :)

https://cdn3.cdnme.se/3576102/6-3/pic_51a66661ddf2b305064bd147.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0