Sommarlov dag 32

Hej!
Dagen började med stallet och då red jag och Linnea Emil och Lucifer i paddocken, så det blev ett bra dressyrpass!
Emil var iallafall jätte dukig, det var miljoträning idag kan jag säga!
Paddocken var omringad av får, mini shettis, en b-ponny och en åsna, Emil var livrädd för åsnan ibörjan men sen så gick det super, så som sagt... RIKTIGT BRA MILJÖTRÄNING! :)
 
Men han var iallafall super dukig, vi skrittade ner till paddocken och sen så började ja jobba honom i skritt i ungefär 10 min sen började jag jogga igång honom i båda varven i en ganska låg form.
Sen så red jag i trav och bytte varv som í en 8:a så det blev mycker omställngar!
Sen så galopperade jag i ganska energisk takt men sedan så kortade jag upp honom!
Efter denna uppvärming började jag med lite nedsitting i traven i båda varven på volten och lite kortgalopp.
Sen så testade jag att stegregleringen funkade bra och skolorna och förvänd galopp på volten, det gjorde han rikigt bra måste jag säga!
 
Sen så travde jag av honom och skrittade runt medans Linnea blev klar :)
 
Ett roligt pass måste jag säga, det blir faktiskt paddocken imorgon också :P
 
Men efter det så tog vi ut och körde Linneas ponnyer också, Mimmi och Shakira.
Vi körde lite snabbjobb med sulkysarna, gick bra förutom att Shakira hade ett för litet bett och att Mimmi la tungan över bettet några gånger.
Roligt va det iallafall :)
 
Sen var det dax att åka hem och chilla och nu sitter jag vid datorn och kollar och bloggar.
Imorgon blir det stallet på morgonen :)
 
Ha de bra, puss & hej!

Sötnosarna! <3 ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline & Jennifer

Fin blogg! :)

2013-07-15 @ 22:56:51
URL: http://hastarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0