Sommarlov dag 28

Hej!
Dagen har spenderats med bästis, hon kom hit vid 8 och så åt vi frukost, sen solade vi en stund och sen gick vi ner och badade :)
Vi var ute med min stora donut och åkte runt på den och helt plötsligt var vi jätte långt ifrån stranden och där vi hade våra saker och det var ett ända stort tånghav...
Super läskigt!!
Så jag började simma på donuten medans linnea var jätte rädd ;)
Hahah och när vi kom ut på vanlig botten igen så drog jag in oss ist, men det var faktiskt något av det läskigaste jag gjort...
Aja vi är hemma och allt är bra ;)
Men när vi kom hem var vi typ is.. Så det blev mjukiskläder och film i soffan + lunch och sedan till stallet!
Jag och mamma gjorde hela stallet och det gick faktiskt ganska fort, jag mockade allt och mamma fixade vatten, Hö och sånt :)

Sedan så var det dax att rida, vi red ute på ett ställe då det var som en volt så blev dressyrträning där, gick super!
Emil var underbar!
Gjorde förvänd galopp på den volten, det tyckte han var jobbigt men han var super duktig och på vägen hem så red vi på en lång grusväg då jag gjorde både skänkelvikning, öppna och sluta!
Slutan gick super, han flyttade sig riktigt fint! :D

Och så testade vi hans nya luva och han blev jätte fin i den, men vet inte riktigt om det funkar än eftersom han bara haft den ett ridpass!
Gullig bild på honom nedan!:D

Men nu ska jag snart sova, imorgon blir det ridning på morgonen!:D

Ha de gött :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0