Lite om Teglovnens Emil!

Hej!
Tänkte skriva lite om min dressyrponny Teglovnens Emil, ville höra en annan typ av inlägg :)

Teglovnens Emil är en dansk import, han är född den 22 April 1998, så han ä alltså 15 år, precis som jag, skiljer faktiskt vara 11 dagar på oss, lite gullig!:)

Jag har haft honom i 2,5 år nu, tiden har gått sjukt fort!
Känns inte som att det var så längesen vi åkte och kollade på honom och tog med honom hem direkt men det är det!

Dessa 2 åren har varit jobbiga och med mycket slit, som förra sommaren då han skenade i panik ändå till Vallinge med flugtäcket hängande bakom sig, det var det värsta som någonsin hänt mig, finns inget värre... Och att han blev helt återställd på bara 3 veckor, inte en ända skada hade han, eller några små sår eftersom han hade ramlat i en kurva och dragit av 3 av 4 skor, men att han ens överlevde är helt magiskt!

Som sagt det var det värsta som NÅGONSIN hänt i mitt liv..

Men nu börjar det mest falla på plats med ridningen, det går bättre och det är roligare att rida, vi har tagit ett stort steg framåt och jag tror att dessa ponnyåren som är kvar kommer bli fantastiska!

Så det jag vill avsluta med är att Emil är en underbar ponny, en drömponny rent ut sagt, men som man kan tappa tålamodet på ibland, men jag älskar honom mer än något annat och vi är gjorda för varandra!

Så lite fina bilder på mig och min underbara DRESSYRPONNY som är helt klart bäst!
Love you Teglovnens Emil!


Kommentarer
Postat av: Julia

Väldigt fin häst! :)

2013-07-03 @ 10:36:49
URL: http://goldentex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0