Prao dag 1

Hej!
Idag var första praodagen, klockan ringde vid 05.30 och sedan sen var jag på plats hos Stefan Jansson kl 06.30!
Dem hade precis fodrat när jag kom så då började vi mocka alla boxar medans dom åt, sedan skulle dem första hästarna ut, dem som skulle ridas på eftermiddagen.
Sedan så var det hästar som skulle göras i ordning, packas höpåsar, och spåna och massa sånt!
Och så höll vi på tills kl 12 då vi tog lunch, sedan ut och fixa det sista dem sista hästarna skulle göras iordning och ut i ridhuset sen var det dax att mocka igen, och så kom alla hästar in vid 3.
Sen det sista som gjordes var sopa och fylla på vattnet och så slutade jag vid 4 och då kollade jag en stund när Stefan hade lektion :)
Och jag har redan 2 favoriter!
Dumle ( Stefans tävlingshäst) och
Vasabi ( en 5 åring)

Så imorgon blir det samma sak, ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0