Lite fakta om alla hästar jag haft genom åren!

Allt började med att jag föddes på en gård där vi hade hästar, men inte mycket minne ifrån där för när jag bara var några månader flyttade vi till en större gård där vi inte heller bodde jätte länge...
Vi hade 9 hästar som mest så när vi flyttade sålde vi alla förutom 2... 
Då fick jag min första ponny, det var en B-ponny som några vi kände ägde, jag var typ 3 när jag fick den så kommer inte ihåg mer än att det var en snäll liten skogshäst. <3
 
Men någonstans här i mellan hade jag oxå en shettis som hette Nalle puh, det var när vi hade sålt alla hästarna förutom Ichac och Chic så hade vi dom ett tag i Valinge.
 
Sen flyttade vi in till stan, till en lägenhet så vi hade Ichac och Chic inakoderade på Lindhov, då hade jag min första "riktiga" ponny jag red på, hon hette Kickan och var en B-ponny som jag tävlade lite på och lärde mig mycket, bara för några årsen fick jag reda på att hon hade dött..
Hon ligger begravd hos linneas grannar... Har varit vid hennes grav... 
Fatta att jag grät! <3
 
Henne hade jag i typ 2 år eller något, sen började vi leta helt egen häst, hittade en som hette Ozzy, men han var ganska knäpp och jag var liten så det passade inte alls...
 
Sen köpte vi castor, en vit liten c-ponny som gjorde som han ville, men kunde göra allt med honom, ställde honom ute på gårdsplan och gick 10 meter ifrån honom och sen sprang jag emot honom och hoppade upp barbacka...
Helt sjukt, så mycket jag och han gick igenom, det är sjukt, men saknar den ponnyn något enormt! <3
 
Sen såldes han efter 3 år då jag växt ut honom, det var det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv..
 
Sen lånade vi en svart d-ponny, men hon hade jag bara i ett halvår sen tog ägaren tillbaka henne, inget mer jag vill säga om det.
 
Sen köpte vi Emil, den ponnyn jag har nu och som jag snart har haft över 2 år nu, tiden går så sjukt fort så det är inte sant!
Känns som det var igår vi åkte upp till örebro med transporten och allt och så kom vi dit, 3 timmar senare stod han i transporten påväg hem till mig! <3
 
Så nu håller jag på att kämpa med honom vilket jag kommer göra dom kommande åren! <3
 
Och sen har vi Ichac som är våran egen uppfödning, vi födde även upp mamman, Chic som vi sen sålde.
Men Ichac är född hos oss och ska inte ha någon mer ägare! <3
Han är född 2001 så vi har haft honom i 12 år nu! <3
 
Och nu då har jag ju Louiz också! Han köpte vi i september 2012 men han flyttade inte till linnea förrän i november då han var 6 månader. Och han tränas förfullt med saker som han kan tränas med nu, ingen riding alltså! ;)
 
Somsagt tiden går väldigt fort! <3
 
Detta var alla hästar jag haft, tror jag?!?!
 
Hoppas ni orkar läsa allt för jag skulle tycka det var intressant och läsa! <3
 
Har inga bilder kvar på dom flesta av hästarna och speciellt inte på pappas dator... <3
 
 
 
 
Ichac <3
Castor <3
Emil <3 
Louiz <3 
 
 
har bara bilder på dessa 4... :( 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0