Dagens dressyrlektion med Emil :)

Hej!
Tänkte skriva lite om dagens dressyrlektion med Emil! 
 
När jag kom till ridhuset hade de precis blivit vattnat så det droppade ifrån taket och så var jag ensam så han var riktigt spänd... 
Så började rida fram i skritt och sen började jag trava lite lätt och galoppera, sen kom Lena så började lektionen. 
 
Lektionen: Vi började på volten, i båda varven red igenom honom i skritt, trav och galopp. Var spänt i början med det släppte! 
Sen så gick vi ut på fyrkanten och började rida som om jag var på tävling. Jätte jobbigt och inget funkade men efter en stund så släppte allt, och då blev han underbar att rida! 
Så red mellangalopp på långsidorna och vi bara flög fram, underbar känsla!! :D 
 
Så detta ska jag träna på imorgon och fredag och sen är det dax för årets första programridning, har bestämt mig att rida LB:0 för det är lite svårare! 
 
Så nu ska jag öva in det programet! :) 
 
Ha de bra! // Malin! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0