Sadlar av olika slag!

Tänte skriva lite om vad jag tycker om för sadlar!

Min favarit är utan tvekan en Isabell Werth med syntes matrial, man sitter still,glider inte runt som på många lädersadlar, man behöver/kan inte putsa den, den är fin och VÄLDIGT bekväm, just nu har jag en sådan på Emil, det som är bra är att man också kan byta järn i den och hur stora klossar man vill ha under kåpan.

Detta är en Isabell Werth dressyrsadel i syntes matrial.

På Ichac har vi en Wellington sadel, tycker inte om den lika mycket som Emils,men det är annars bäldigt fin och ganska skön att sitta i,den är i läder så jag tycker att man åker runt lite eller vad man ska säga en i min egen.
På den kan man varken byta järn eller klossarna under kåpan!
Men den är väldigt skön att sitta i eftersom den är så djup i sitsen!

Har även provat att rida i en Huberts sadel, tycker inte den var alls lika skön.. Vet inte riktigt varför men det var ingen sadel för mig.. Man gled runt väldigt mycket och man fick inte direkt någon stadig sits. Det gick inte att byta järn eller klossarna under så gillade den inte så mycket.

 

 

Har ju såklart ridit i fler sadlar men inte som jag kommer ihåg vad det var för märke och sånt.

 

Kommentera vad ni vill läsa och sånt!!!! <3

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0