Dagens Ridpass!

Hej !
Dagens ridpass gick bra red båda och det kändes bra!
 
Emil:
Jag red med Johanna och Ronny i stallet, vi skrittade ut först sen en liten stund i paddocken, inte mer än 20 min, eftersom paddocken var väldigt "slaffsig" så det var väldigt geggigt och inget bra underlag.
Sen red skrittade vi ut igen efter det så allt som allt blev det väl 50 min kanske :)
Men uppnådde målen för ridpasset, red i alla gångarter på fyrkantspåret i båda varven, vänster varvet är lättast så det gick bäst där, blev nästan lite förvånad! ;)
Så det kändes bra!
 
Ichac:
Har bara blivit riden en gång sen vi kom hem från Egypten, det var uteritt.
Annars har han bara blivit tränad med longering.
Så han var ganska stel i början och så, men blev bättre i slutet, red ganska mycket galopp, han skulle ha ett friskt tempo så han inte skulle såsa och dra benen efter sig!
Så red honom i ungefär 45 min sen så fick han stallbandage inatt.
 
Imorgon åker dom till Linnea på eftermiddagen, sen så kommer jag dit på måndag :)
Så då ska Linnea rida Ichac och jag Emil.
Det kommer bli mycket klättring och något pass i paddocken, men tar med mig stallbandage till båda, speciellt till Ichac för Emil har oftast bara på fram :) 
 
Men skriver imorgon! :)
hahhaha linnea <3<3<3<3<3:D
Första ridningen hemma med Emil någonsin, 13 Februari 2011 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0