Stallet + ösregn....

Hej!
Precis hemma från stallet, gick jätte bra med båda hästisarna idag igen! :)
 
Red båda och Ichac första gången efter vilan!
 
Emil:
Blev ridhuset idag pågrund av det dåliga vädret!
Han kändes mycket bättre idag än igår. mycket mjukare och finare! :)
Red först fram i trav i en ganska lågform och krafftiga steg!
Han har en sån bra gång så måste få fram det!
Sedan i en högreform och fram i galopp, ville ha en krafftig och spänstig galopp från början så man inte krullar ihop honom innan han kommit igång.
Gjorde lite längningar på långsidan i både trav och galopp sedan lite sluta och öppna + lite förvändgalopp och skänkelvikning! :)
Gick super!
 
Sen så hoppade jag av Emil och upp på ichac som mamma longerat lite innan!
 
Ichac:
Han har inte gått under ryttare på flera veckor så var ganska stelt..
Men när han kom igång och jag började vänja mig lite så gick det bättre, fick fram honom riktigt bra han fick en väldigt framåt galopp och trav!
Det kändes bättre i höger varv, lite mjukare och rörligare!
Men efter en stund fick jag fram hans fina gångarter!
Det som är störande är att han har så bra stam och rörelser men vill inte släppa fram det!
Han står oftast emot lite innan man kommit igång, men när man har ridigt igenom honom vilket tar typ 30 min så börjar han släppa och få fram sin fina gång! :)
 
Så nu ska jag rida honom mer innan lägret och sedan blir de träning med båda i en vecka för tränare! :D
 
Och har även bokat in lektion för Lena på måndag med Emil och på torsdag med Ichac! :))
Ska bli kul! :))
 
Ha det bra, blev tyvärr inga bilder idag..... :/
Så får duga med någon gammal!
 
Bild från 2:a tävligen med Emil :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0