Fredag den 13:onde....

Hej, som nog alla vet så är det "fredag den 13:onde" det märks int ett dugg, hästen var grym, vädret okej och stan kul och soffan bekväm, så inget fel på denna dagen!
 
Ridningen gick bra, började ute i paddocken sen började det regna så jag och mamma gick in i ridhuset, han gick bra, men han går bäst i vänster varv. 
Så hoppas det går lika bra imorgon :D <3
Hade ronnyponny att ta hand om oxå, han är så söööt! <3
 
 
Men iallfall, började lite smått i skritt och gjorde lite vändningar/hörn sendan igång i en bra trav i en lite lägre form, sen lite mer skritt igen, sedan när vi gått in i ridhuset tog jag lite galopp på volten, han kändes fin och mjuk sedan lite galopp på rakt spår, red korta galopper och bytte galoppen flera gånger på en långsida, alltså hade höger galopp och sen bryta av till trav typ 2 steg och sen fatta vänster galopp.
Sen galopp till halt och han gjorde riktigt fina halter och lyssnar väldigt bra på mina hjälper! :)
Så imorgon blir det ridhus eller paddock, och arbeta mer med galoppen!
 
 
Skriver mer sen :) :D
puss!
Jag och finaste Emil <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0