Dagens lektion för Lena :)

Hej, dagens lektion gick super!
Började även med lite nya saker, har jobbat mst på volten innan för att få honom igenom i alla gångarter!
Men idag började vi med at rida på hela ridbanan, serpentinbågar och inridning som man gör på tävling och små volter i galopp för att korta honom och sóm sagt gick det jätte bra, mamma filmade så kommer nog en lite film sen :)
 
Men på framridningen så red jag igenom honom som Lena sagt att jag ska göra i båda varven och i alla gångarter.
Vilket kändes bra,känns bra när jag reder ut det själv utan Lenas hjälp! :)
 
Sen började vi lite på volten hon skulle bara kolla lite på lösgjordheten vilket var bra så vi började med serpentinbågar över hela ridhuset, kändes bra men han blev genast mer spänd när vi kom ut på hela ridbanan.
Det blev ungefär 4 bågar, han var setelare i ena varvet än det andra, tror det var höger.
 
Red de ungefär 10 ggr kanske och sen in på volten lite, sen var det dax för galoppvolterna!
Det var jätte bra, red en 10 m volt ungefär, först ganska ställd men sedan skulle jag rakrikta, det gick bra och han höll galoppen även att han inte har jätte mycket muskler!
Så det kändes riktigt fint!
 
Sen i slutet så red vi inridnigen i ett program, in på medellinjen och göra halt vid x, det var lite vingligt ibörjan men sedanblev det mycket bättre!
 
En sak som hon sa at jag måste tänka på är där han blir rädd/spänd för saker att jag inte väntar med att fixa det när problemet är framme, utan när jag känner att han tvekar lite så bara rida som vanligt och kanske gå på honom lite extra så att det inte blir så stor sak av det hela!
 
Men imorgon blir det bara jogging och sedan ett dressyrpass på fredag innan tävlingen på lördag! :D
 
 
Hoppas nu ni orkar läsa det!! :D<3
 
Ha de bra och så hörs vi imorogn, för snart ska jag sova!
 
Puss!
 
Bild sen första tävligen med Emil! :O
 
och bild sen senaste tävligen, skillnad? <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0